IZVEŠTAJI SA KONCERATA

Touché Amoré u klubu Dürer Kert – Drugačiji hardcore

touche-amore-budapest-2013-featured
Written by Hardwired Crew

Prošlo je godinu dana od mog poslednjeg susreta sa ovim bendom i njihovog fenomenalnog zagrebačkog koncerta. U međuvremenu, TOUCHÉ AMORÉ su obišli veći deo sveta, izdali novi album „Is Survived By“ i ponovo se vratili u Evropu, ovog puta u ulozi hedlajnera. Kako naše zemlje ponovo nije bilo na listi, propuštanje koncerta u Budimpešti prosto nije bila opcija. Mesto zločina – već vrlo dobro poznati klub Dürer Kert.

dad-punchers-budapest-2013-photo-natasa-salai

Dad Punchers uživo u Dubimpešti 2013. godine, photo Nataša Salai

Za početak – Touché Amoré, ali pod drugim imenom. Naime, bubnjar benda, Eliot Babin ima svoj projekat DAD PUNCHERS u kom svira gitaru i peva. Kako bend nema stalne članove, osim njega, za ovu turneju na bini su mu se pridružili gitaristi njegovog matičnog benda, koji su preuzeli drugu gitaru i bas, dok je praktično jedini „uljez“ bio bubnjar. Dad Punchers su u svojih tridesetak minuta predstavili svoju viziju punk rock zvuka sa mnogo post rock, noise pa i grunge uticaja. Sve to zajedno zvučalo je zanimljivo ali je prava razmena energije izostala.

Pre svega publika je još uvek bila malobrojna, i uglavnom nije bila upoznata sa radom benda, dok je sam bend odavao prilično mlak utisak sa bine. Jeste sve bilo na mestu, odlično odsvirano, ali ćutljivi i povučeni Babinprosto nema harizmu koju jedan frontmen mora da ima, kako bi mogao uspešno da se poveže sa publikom.Većina materijala koji je bend svirao bila je sa prošlogodišnjeg albuma „S/T“, ali smo imali priliku da čujemo i „But The Damn Thing Has Watched Us This Whole Time“ sa nedavno izdatog splita sa bendom The Exquisites, kao i dve potpuno nove pesme koje će se naći na narednom izdanju benda.Sve u svemu, korektna svirka benda, koji ipak nije uspeo da energiju sa studijskih izdanja prenese i na binu.

self-defence-family-budapest-2013-photo-natasa-salai

Self Defence Family uživo u Dubimpešti 2013. godine, photo Nataša Salai

Naredni bend doneo je nešto drugačiji zvuk. Šestorka po imenu SELF DEFENCE FAMILY donela je kombinaciju post punk i post-hardcore uticaja sa noise zvukom, uz očigledne uticaje švedskih Refused pre svega vokalno. Ovakva kombinacija narativnih tekstova u kombinaciji sa njihovim skandiranjem i potpunim odsustvom melodije vrlo brzo prelazi u monotoniju, pa smo tako pred kraj nastupa videli tužnu scenu gde je bend svirao pred šačicom ljudi, dok je većina ostalih odlučila da iskoristi to vreme za odlazak do šanka ili zone za pušače u dvorištu kluba. Zanimljivo, bendu to nije previše smetalo, pa smo tako imali prilike da slušamo njohovog frontmena i njegove anegdote, koje su ironično, bile mnogo zanimljivoje od same muzike koju je bend imao da ponudi. Na momente zanimljiv nastup je sve što je bend imao da ponudi. A onda je usledila potpuna promena.

Dok se bina pripremala, i članovi benda lagano izlazili na binu, sala se napunila do solidnih 150-200 duša koje su željno iščekivale ono što sledi. Postoji jedna neobična činjenica vezana za Touché Amoré, koju evo i po treći put mogu da potvrdim. Ovaj bend kao da nema klasične fanove. Ili ima ljude koji su potpuno ravnodušni prema njima, ili ima ljude koji ih vole do fanatizma. Tako je bilo prošle godine u ovom gradu, tako je bilo u Zagrebu, a ponovilo se još jednom.

touche-amore-3-budapest-2013-photo-natasa-salai

Touche Amore uživo u Dubimpešti 2013. godine, photo Nataša Salai

Od prvih tonova i pesama „Pathfinder“ i „Just Exist“ u publici je zavladao potpuni haos. Horsko pevanje, ili bolje rečeno, urlanje svake reči uz neprekidne šutke i stage-diving donose samo deo atmosfere. Jeremy Bolm ima prosto hipnotičko dejstvo na publiku ispred sebe, koja reaguje na svaki njegov pokret. Nastavak sa starim materijalom – „Art Official“„The Great Repetition“, fenomenalna „Adioux“ kombinovana sa „Hurt“ Nine Inch Nails-a, „Sesame“ i kultna „Method Act“ podižu atmosferu do usijanja i predstavljaju sjajnu podlogu za nekoliko novih pesama, sa još uvek svežeg albuma „Is Survived By“. A onda na opšte iznenađenje benda – „DNA“ i „Steps“bivaju ispraćene kao da su poznate već godinama, a ne objavljene pre samo nekoliko sedmica.

Kraća pauza, a onda sledi jedan od najluđih momenata večeri. Bend lagano kreće aktuelnim singlom „Harbour“da bi odmah za njom usledila legendarna „Home Away From Here“ koja je izazvala ludilo kakvo teško može da se opiše rečima. Ljudi su bukvalno leteli jedni po drugima, dok je Bolm kidao glasne žice kao da ne postoji sutra. Odmah za njima stižu „The Write Content“ i „~“, da bi odjednom sve stalo. U trenutku se gase sva svetla bend staje i salom se proširila jeziva tišina u kojoj je bukvalno bilo moguće čuti disanje ljudi. U tom trenutku, lagano, bez ikakve pratnje Bolm kreće da podiže tenziju minijaturom „Praise/Love“, publika prihvata igru i sve zajedno eksplodira furioznom „Anyone/Anything“ nakon koje sledi još jedna kraća pauza.

touche-amore-2-budapest-2013-photo-natasa-salai

Touche Amore uživo u Dubimpešti 2013. godine, photo Nataša Salai

Poznati ritam izaziva, publika prihvata igru i kreće još jedan set starijih pesama započet sjajnom „And Now It’s Happening In Mine“, a nastavljen sa „Uppers Downers“ i fantastičnom „Amends“. Lagani prelaz i povratak na novi materijal sa „Gravity, Metaphorically“, naslovnom sa novog albuma „Is Survived By“ i „Non Fiction“ označava da je kraj koncerta blizu. Za sam kraj, ili barem ono što je trebalo da bude krajm stiže sada već legendarna „Honest Sleep“. Kultne stihove „I’m losing sleep/I’m losing friends/I’ve got a love/hate/love with the city I’m in/I’ll count the hours, having just one wish/If I’m doing fine, there’s no point to this“ Bolm urla iz publike, dok su ljudi oko njega, ispod njega, na njemu, i sve zajedno se pretvara u potpuni haos. Potpuno bez glasa, pokušava da se oprosti od publike, ali ona to prosto ne želi da mu to dozvoli.

Potom nam nudi opkladu – neko je tražio pesmu „Nine“, minijaturu koja traje 45 sekundi, i bend pristaje da je svira, uz zahtev da za vreme njenog trajanje želi da vidi nešto najluđe što smo u stanju da smislimao. Izazov prihvaćen – već nakom prvih taktova, bina je bila prepuna ljudi, bend dok je sam Bolm bio visoko na rukama dajući svoje poslednje atome snage za tu noć.

touche-amore-1-budapest-2013-photo-natasa-salai

Touche Amore uživo u Dubimpešti 2013. godine, photo Nataša Salai

Bend je još jednom pokazao da je trenutno nešto najbolje što post-hardcore žanr ima da ponudi, kao ida su jedna od najvećih koncertnih atrakcija trenutno. Bend sa sobom nema nikakve efekte, nikakvu scenografiju, samo sirovu energiju i iskrenost koja se graniči sa ludošću. Bolm ne zna da kalkuliše i da se štedi, na svakom koncertu daje svoj apsulutni maksimum, u svakoj pesmi daje celog sebe, i to je ono što publika oseti, i glavni razlog zbog kog su koncerti ovog benda toliko specijalni. Svaku reč koju izgovori u svojim pesmama, ili između njih, publika urla iz sveg glasa, ili sluša u apsulutnoj tišini dok polako upija poruke koje do nje dolaze. Touché Amoré su ogroman bend. Touché Amoré su mali bend. Touché Amoré su Touché Amoré.

Ostavite komentar

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.