IZVEŠTAJI SA KONCERATA

The Gaslight Anthem u Zagrebu – Kako se piše savršenstvo

the_gaslight_anthem-live-zagreb-2014featured
Written by Hardwired Crew

Ne dešava se često da se sve kockice poklope, ali kada se to dogodi nastaju momenti koji se pamte ceo život. Jedan od tih momenata dogodio se u zagrebačkoj Tvornici Kulture u nedelju 9. novembra. U čuvenom klubu, a u sklopu svoje nove evropske turneje nastupio je bend THE GASLIGHT ANTHEM, praćen imenima BAYSIDE i DEER TICK.

Tačno prema najavama, već u 19.30h Bayside izlaze na binu i koncert počinje. Moram da priznam da sam bio pomalo iznenađen njihovim odabirom kao prvog benda večeri, ali bend je odlično iskoristio datu priliku. U svojih tridesetak minuta ispalili su svoje najveće hitove poput “Duality”“Devotion & Desire”“Mona Lisa”“Montauk”, a iskoristili su priliku da predstave i aktuelni album “Cult” pesmama “Stuttering” i “Pigsty”.

bayside-live-zagreb-2014-photo-tamara-samardzic

Bayside uživo u Zarebu 2014. godine, photo Tamara Samardžić

Bayside su bend o kom se neopravdano, poslednjih meseci više piše zbog nemuzičkih stvari. Pre svega, tu je situacija gubljenjem prava na sopstveni logo zbog administrativne nesmotrenosti i višegodišnja tuženja. Kažem neopravdano, jer bend je ove godine prvo izdao odličan album pod nazivom “Cult”, a nakon toga su već mesecima na veoma uspešnim turnejama.

Bend je odsvirao fenomenalno. Zvuk je bio gotovo savršen i nije im trebalo mnogo da zagreju publiku i izazovu pevanje u prvim redovima. Vokal, Anthony Ranieri zvučao je fantastično, u svim pesmama, a pokušao je i da animira ipak malobrojnu, ali aktivnu publiku. Očigledno je da ljudi na ovim prostorima još uvek nisu stekli naviku ranijeg dolaska na koncerte, tako da su Bayside ipak “potrošeni” prerano. Oni koji su ih videli mogli su da uživaju, oni koji nisu – imaju za čim da žale. Meni ostaje “popravni”, da ih uhvatim negde gde će imati više svoje publike, i malo više od sedam pesama na setlisti.

deer-tick-live-zagreb-2014-photo-tamara-samardzic-1

Deer Tick uživo u Zarebu 2014. godine, photo Tamara Samardžić

Sličnu sudbinu, ali uz nešto više publike imao je i naredni bend – Deer Tick. Za razliku od prethodnika, rekao bih da je ovaj bend bio totalna nepoznanica publici, budući da je reakcija bila više nego mlaka. Ruku na srce, ni bend se nije previše trudio da pridobije publiku. Prvih nekoliko pesama jesu prošle u upoznavanju, bilo je tu i pokušaja konverzacije, skakanja, komuniciranja sa prvim redovima, ali ipak imam osećaj da nije prošlo baš sve kako su zamislili.

Deer Tick uživo u Zarebu 2014. godine, photo Tamara Samardžić

Deer Tick su imalu još jednog protivnika – mikrofoniju koja se vraćala iz pesme u pesmu, i pred kraj koncerta lagano prelazila granicu iritantnosti. Na samom kraju nastupa, negde tokom poslednje pesme, prisustvovali smo i momentu kada su se, ispraćeni aplauzima publike dvojica gitarista poljubili, a od tog trenutka mi je u glavi bilo samo da fotografiju tog čina moram postaviti u izveštaj, u nadi da će on nekako stići do Željke Markić, ili nekog drugog iz njene „udruge“. A može i Draganu Markoviću.

Negde iza 21h došao je momenat koji su svi čekali. Mrak na bini, LED svetla postavljena kao u spotu za “Rollin’ And Thumblin’” uz veliko obrnuto srce iza benda, i pet silueta se pojavljuju na bini. Trenutak tišine kroz koji se prolama distorzija basa i ludilo kreće sa “Stay Vicious”. Publika prihvata igru. Sada već puna Tvornica podiže ruke i horski odgovara. Već nakon nekoliko sekundi postaje vidljiva savršena sinhronizacija muzike i rasvete.

the_gaslight_anthem-live-zagreb-2014-photo-dunja-dopsaj-1

The Gaslight Anthem uživo u Zarebu 2014. godine, photo Dunja Dopsaj

Prvu pauzu Fallon koristi da pozdravi publiku i sa osmehom preko celog lica najavljuje da oni nisu bend koji svira bis, da će to vreme iskoristiti za još dve pesme, kao i da objasni da on nema nameru da menja majice na bini jer mu se sviđa ta koja je na njemu. Kraća zahvalnica svima koji su došli, iznenađenje brojem ljudi, i najava naredne pesme – one o pici. “59 Pounds.” Već sa prvim taktovima legendarne “The ’59 Sound” u publici je zavladalo ludilo koje se do kraja nije smirivalo.

Nizale su se “1,000 Years”“Handwritten”“Old White Lincoln”, sve praćene horskim pevanjem od reči do reči, dok Fallon, nije mogao da veruje kakav prijem bend ima, i neprestano ima osmeh na licu. Alex Rosamila sa svojom prepoznatljivom frizurom, sa lakoćom je pokazivao zašto je jedan od najcenjenijih gitarista svog žanra. Treći gitarista koji im se pridružuje na turnejama dodatno donosi čvrstinu u zvuku i daje mu dodatnu energiju koja pršti sa bine.

Nekoliko sporijih pesama poput “Helter Skeleton” i “Haloween” lagano spuštaju atmosferu, da bi novi udar adrenalina donela “Rollin’ And Thumblin’”, ako se ne varam, po drugi put odsvirana na evropskom tlu. Dalje su se nizale i “Howl” i “Old Haunts”  da bi usledio još jedan od vrhunaca koncerta – “Get Hurt”.

Mrak, uz bela LED svetla koja donose senku, i dim koji sakriva bend prati laganu temu na gitari i ogoljen Fallon-ov vokal. Lagano dizanje tenzije uz davanje ritma iz publike i stih “I came to get hurt” koji se kao grom prolomio halom izazivali su žmarce. Do kraja pesme, atmosfera nije padala, dok je bend sa osmehom na licima pratio dešavanja u publici.

the_gaslight_anthem-live-zagreb-2014featured

The Gaslight Anthem uživo u Zarebu 2014. godine, photo Dunja Dopsaj

Već sledeća pesma donosi novi udar – “Biloxi Parish” sa nešto agresivnijim introm, i čak ubačenim deonicama pesme “War Pigs” legendarnih Black Sabath zvučala je fenomenalno i vrlo brzo melanhoniju pretvorila u skakanje. Bend nije stajao, nizale su se “Too Much Blood”“Red Violins”“Have Mercy”“The Diamond Church Street Choir”“Blue Dahlia”“1930”“Sweet Morphine”. Pogledao sam previše snimaka njihovih nastupa i ne sećam se da sam mnogo puta video bend ovako raspoložen, a sličnu potvrdu sam dobio i od prisutnih ljudi koji su ih već nekoliko puta gledali.

Iako je basista Alex Levine morao da se vrati za S.A.D. a sa bendom je nastupala zamena, to se nije toliko osetilo u zvuku, ali je Fallon-u poslužilo kao odličan povod za šale na račun Njujorka i Kvinsa odakle dolazi novi basista. Naravno, tu nije stalo, pa smo slušali i priče o gušterima, youtube videima, i ko zna čemu još.

Momenat koji je usledio jeste jedan od onih koji se pamte zauvek. “Great Expectations”, odsvirana u nekoj “polu-unplugged” varijanti samo sa clean gitarama. Svedeno svetlo, uz odsustvo distorzije i buke donelo je do izražaja tekst ove pesme, otpevan iz svakog grla koje je te noći bilo u hali. U više navrata publika je bila toliko glasna, da se Fallon lagano odmicao od mikrofona, prepuštajući joj šou.

Od tog trenutka, bend ubacuje u veću brzinu, Brian svoj Gibson ES menja Telecaster-om i sledi povratak nešto tvrđem zvuku u punk rock korenima. Prva u nizu stiže “45”, koja vraća ruke u vazduh, skakanje i horsko pevanje. Ništa lošije ne prolazi ni fantastična “We Came to Dance”, da bi Fallon ponovo bio nadglasan na “We’re Getting a Divorce, You Keep the Diner” iako je ovog puta imao zidove buke da ga podrže. Za sam kraj ostavljene su nešto mirnija “She Loves You”  i čuvena “The Backseat”.

Iako već godinama pratim bend, ovako nešto nisam očekivao, tim pre što The Gaslight Anthem već ne važe za vrhunski “live” bend, a letimični pregled snimaka po internetu ide u prilog tim tvrdnjama. Ono što je bend uradio u Zagrebu, u potpunosti te tvrdnje ruši, a meni ostaje samo da sve snimke na dalje uzimam sa rezervom. Energija, uvežbanost, čistoća zvuka i igra svetlima koju je bend isporučio ovu noć može da se meri sa malo čime što sam imao prilike da vidim u životu.

Jedina zamerka, ako bi i mogla da se nazove zamerkom, ide na setlistu, i da, svestan sam da je ovo subjektivno. Prvo, skidam kapu bendu na hrabrosti da u repertoar uključi čak devet novih pesama, čime jasno stavljaju do znanja da veruju u svoj rad i da se ne oslanjaju na staru slavu, ali… Ne mogu da se pomirim sa tim da nisam čuo “Boomboxes and Dictionaries”“Meet Me by the River’s Edge” ili “Here’s Looking at You, Kid”“Red in the Morning” sam ionako odavno prežalio.

O autoru

Hardwired Crew

Ostavite komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.