RECENZIJE ALBUMA

siberian-meat-grinder-metal-bear-stomp-2017-featured
Written by Hardwired Crew

SIBERIAN MEAT GRINDER
„Metal Bear Stomp“
Hardcore/Thrash/Crossover
(Destiny Records,2017)

Ukoliko nekim slučajem niste naleteli na informaciju, SMG u martu sledeće godine stiže u Novi Sad, tako da svi koji ne žale poneku polomljenu kosku, ili hronično ukočen vrat, započnite pripreme, pa se vidimo u šutki u martu!

Ako ste se ikada našli zbunjeni kada je pod žanrom nekog benda stoji crossover, poslušajte SIBERIAN MEAT GRINDER i sve će vam odmah biti jasno. Dakle, to ne predstavlja jedan konkretan žanr, već miks više sličnih, ili u ovom slučaju samo miks enormnog broja žanrova. Dva najizraženija kod SMG-ja, po mom mišljenju su hardkor i treš metal. I taj miks zvuči nenadjebivo!

Kako i sami kažu, tekstovi, spotovi i sve vezano za ovaj bend je usko povezano sa urbanom uličnom kulturom, na koju vuče njihova hardkor strana. Nosioci albuma „Metal Bear Stomp“ su svakako pesme „No Way Back“ i „Walking Tall“ i ako vas mrzi da slušate ceo album (shame on you), ove dve pesme će vas definitivno ubediti da ga preslušate u celosti. I ne samo njega, već i prethodno izdanje, koje nosi isto ime kao bend. I sve ostale EP-jeve i singlove. Sad, kada ste preslušali diskografiju, nastavite sa čitanjem. Uz prethodno pomenute, izdvojiću još par pesama koje su na mene ostavile najveći utisak – „Style“, meni omiljenu na albumu, „Face The Clan“ i „Can’t Stop Won’t Stop“. Ali aludiraću ponovo – slušaj ceo album čitaoče!

Još par meni interesantnih stvari, pesmu „Eternal Crusade“ mogu da čujem u izvedbi benda Iron Maiden, a u refrenu čujem samo zavijanje Brusa Dikinsona. U pesmi „Hunt The Steel“ može se čuti zanimljiv izbor reči, naime uzet je deo čuvene old school rep pesme „Rapper’s Delight“, čuvenog Sugarhill Gang-a, stim što umesto poslednje reči „beat“ oni izgovore jednu rusku psovku, poznatu online gejmerima koji se često susreću sa ruskim igračima  – „Bubba to the bang bang boogie, boobie to the boogie, to the rhythm of the boogie the blyat“.

Pogledajte samo omot. On savršeno oslikava njihovu muziku. Džinovski Bear-Tsar, njihova maskota, koja gazi po uspaničenoj masi. Upravo to je njihova muzika. Gazi po svim mojim čulima dok izgubljeno pokušavam da ukapiram gde sam i šta se to tačno dešava. Slušajući „Metal Bear Stomp“, uhvatio sam sebe bezbroj puta kako udaram rukama u ritmu treš bubnja koji bubnjar, kako god da mu je ime, bukvalno jede u svakoj pesmi. Trenutak kasnije, hedbengujem uz brejk koji je došao odmah nakon treša koji mi je ispržio sve moždane ćelije, a nakon toga urlam uz te horske refrene koji zvuče kao da ih peva gomila huligana.

Ovaj odeljak ću samo posvetiti onome što su oni naveli kao svoje uzore: DRI, Anthrax, Exodus, Slayer, Iron Maiden, The Accused, Cryptic Slaughter, Nuclear Assault, Corrosion Of Conformity, Sodom, Overkill, Gang Green, Negative Approach, Ill Repute, Verbal Abuse, Dr Know, Siege, DYS, Sheer Terror, Raw Power, Judas Priest, Metallica, Amon Amarth, Electric Wizard, Wu-Tang Clan, Non Phixion, Looptroop, Leeway, Agnostic Front. Mislite da ovde piše previše bendova? Pustite bilo koju pesmu SMG-ja i čućete uticaj svakog od ovih bendova u toj jednoj pesmi.

Moje utisak je da će se ovaj album više svideti ljubiteljima hardkora nego treš metalcima. Ne znači da sam u pravu, ali kao neko ko nikada nije bio ljubitelj bilo kog vida metal muzike, ovom albumu me vuče samo hardkor strana. Ali kao što su mene privukli zarazni refreni i brejkovi, tako će nekog metalca privući beskonačne solaže u Slayer stilu. Sada ću poreći ono što sam napisao pre dve rečenice, nije me privukao samo hardkor, već ceo ovaj neprejebivi miks. Ukoliko nekim slučajem niste naleteli na informaciju, SMG u martu sledeće godine stiže u Novi Sad, tako da svi koji ne žale poneku polomljenu kosku, ili hronično ukočen vrat, započnite pripreme, pa se vidimo u šutki u martu!

Piše Uroš Matović

Spisak pesama:

01. Ruder Than Thou