Recenzija: AMANZAMAN – „Noć“ (2015)

Written by Nenad Pekez

AMANZAMAN
„Noć“ EP
Reggae/Rock
Nocturne Media (2015)

Od veselog i simpatičnog benda, AmanZaman polako, ali sigurno postaju ozbiljan sastav sa velikim potencijalom.

Mladu ekipu iz Svilajnca simpatičnog imena AMANZAMAN zapamtili smo po veselim i zabavnim tinejdžerskim numerama “Lampica” i “P.E.S.”, ali sve nam govori da ovim materijalom okreću novi list u svom stvaralaštvu. Svadbarska a la Dubioza Kolektiv pesma “Duvaj ga” ne ide u prilog prethodno izrečenom, ali zato ima dovoljno elemenata da zaintrigira slušaoca da baci uho na naredne pesme koje su prava stvar.

Ozbiljan pristup ispraćen odličnom produkcijom i sve kreativnijiom muzikom izneo ih je iz klasičnih reggae šablona i označio početak zrelijeg i perspektivnijeg benda AmanZaman. Ogromni uplivi rock muzike predvođeni tečnim gitarskim deonicama i distorziranim brejkovima najveća su promena koju “Noć” donosi, otkrivajući njihovu mračniju stranu koju nismo imali prilike da čujemo do sada.

Navedeni elementi zajedno sa aranžmanima, energijom i dinamikom koji su uvek bili jača strana benda, a koje su sada dodatno začinili i elektronski elementi, najbolje se osete kroz pesmu “Zemlja”, najkvalitetniju numeru na ovom EP-u koju prati ključno pitanje današnjice “Koliko ljubavi treba još da bi se mržnja pobedila?”. Po kvalitetu ništa dalje nije ni “Trip”, dok pesmu “Legalizacija” sa toplim i zaraznim uvodom klavijatura u stilu Dub Inca i svojom glasnom parolom mogu zamisliti na nekim budućim protestima povodom legalizacija kanabisa. “Armageddon” kroz snažnu bas liniju i velike promene u dinamici još jedna je pesma koja pretenduje da bude ozbiljan favorit na njihovim koncertima.

Pored dosta pomaka koje možemo primetiti, tekstualno su najmanje napredovali, pogotovo ako uzmemo u obzir da nisu uspeli da izgebnu reggae klišee poput legalizacije kanabisa i armagedona, ili barem da ih predstave na inovativniji način. Međutim, nemoguće je opovrgnuti činjenicu da AmanZaman imaju veliki potencijal da postanu mnogo više od simpatičnog i razdraganog reggae benda koji na ustaljene i popularne načine peva o Zionu, kanabisu, armagedonu ili pak o kompjuterskim igricama.

piše Nenad Pekez

Spiak pesama:

1. Duvaj ga!