BRIGAND
„Zaplešimo Grešnici“
Alter Rock/Metal/Experimental
Black Planet Records (2013)
Njihov prvi singl „Okovan“ imao je istu atmosferu i iskrenost kojom je plenio i Jewy Sabatay, dok je izdanje u celosti nešto drugačije obojeno.
Predugo su našim prostorima vladali bendovi nastali u prošlom veku. Ne kažem da su svi oni loši, ali nekako mlada krv od njih ne može da makne i uđe u programske šeme, festivalske koncepcije, a samim tim i u uši slušalaca. Par sastava je ipak uspelo da dograbi svoj deo kolača i to ne zahvaljujući brend emisijama i praćenju MTV virusa na globalnom nivou, već svojom kreativnošću, inovatinim idejama i emocijom tipičnom za naše prostore. Jedan od bendova koji je pomerio granice svoje muzike, tekstova i nastupa bio je JEWY SABATAY koji nažalost, zbog tragičnih okolnosti, više ne postoji. Frontmen benda Velibor Nikolić je nastavio ono na čemu je bend radio prvo svojim solo izdanjem, a sada i debi albumom benda BRIGAND.
Njihov prvi singl „Okovan“ imao je istu atmosferu i iskrenost kojom je plenio i Jewy Sabatay, dok je izdanje u celosti nešto drugačije obojeno. Album otvara stvar zanimljivog naziva, „Srpski Rok“, lagan i efektovan gitarski uvod, a zatim glavni deo, dosta brži sa dosta distorzije. Kraj pesme deluje haotično, neusklađeno, ali sve ubrzo dobija smisao i vraća se u tok pesme. Zanimljivost u tekstu je aludiranje na ludilo i neka vrsta prozivke za društvenu grupu koja osvaja svet poslednjih par godina, na hipstere.
„Kriptid i Alisa“ donosi nešto življu atmosferu prošaranu tipičnim Veliborovim, skoro falš, vokalom koji se sjajno uklapa u ceo koncept. Prva, uslovno rečeno, balada „Samostrel“ umiruje prvi deo albuma, ali i ona ima svoju žestinu, svoju tvrđu stranu. Prvi singl „Voleo sam te“ je nešto drugačija od pesama koje joj prethode na albumu. Tempo je malo brži, na trenutke i žanrovski odskače, ali se uklapa u suštinu. Naslovna numera puna je promena i obrta, od laganog početka, preko jake teme, deonica punih efekata, ponovnog spuštanja i laganog prelaza.
„Metak s’ mojim imenom“ na početku ima određeni balkanski osećaj koji se gradi u gruv koji vozi kroz celu stvar. Isreno, po mom mišljenju najbolja pesma na albumu. Muzički ne previše šarena, vokal na mestu i sjajno uklopljene gitarske deonice. Još jednu promenu ritma donosi „Heroj“ koja je skroz sludge sa svojim teškim gitarama i sporim deonicama. Na kraju dolazi „Tri noći“, stvar na kojoj gostuje legendarna Jarboe, nekadašnja pevačica i klavijaturistkinja benda SWANS. Njeni prateći vokali ili bolje rečeno vrisci su dali na težini ovoj pesmi koja savršeno zatvara celu priču plesa grešnika.
Elegični vokal, iskreni tekstovi bez dlake na jeziku i ne tako čista produkcija glavni su aduti ovog albuma. Jednostavne, ali jako zanimljive gitarske deonice sa dosta promena u energiji uvlače u imaginarni svet sagrađen od tonova. „Zaplešite grešnici“ stigao je u pravo vreme da rastera jesenje sivilo.
Piše Viktor Nikolić
Ovaj članak je prvo objavljen na Nocturne Magazine sajtu.
Lista pesama:
1. Srpski rok
2. Kriptid i Alisa
3. Samostrel
4. Mesečev kum
5. Samervind
6. Voleo sam te
7. Zaplešimo grešnici
8. Metak s’ mojim imenom
9. Heroj
10. Tri noći
Njihov prvi singl „Okovan“ imao je istu atmosferu i iskrenost kojom je plenio i Jewy Sabatay, dok je izdanje u celosti nešto drugačije obojeno.
[…] ni na prvom albumu „Zaplešimo Grešnici“ nisu poklonili aktuelnim trendovima već su postavili osnov za građenje svojeg JA. Onog […]