IZVEŠTAJI SA FESTIVALA

Belgrade Calling Festival 2012 – Drugi dan

belgrade-calling-2012-day-2-featured
Written by Hardwired Crew

Usledio je i nastavak letnjeg festivala Guarana Belgrade Calling – veče posvećeno ljubiteljima čvršćeg zvuka.  Sudeci po prvom danu, ni sami nismo znali šta nas može očekivati na Ušću druge večeri! Verujem da Vam je poznat osećaj kada ne očekujete nista spektakularno, a na kraju se sve završi u redu, čak i iznad očekivanja. Upravo takvo je bilo drugo veče Guarana Belgrade Calling Festivala.

belgrade-calling-2012-day-2-featured

Publika na Belgrade Calling festivalu 2012. godine, photo Marko Ristić

Iznad proseka.  Još jednom, po ko zna koji put rock i metal publika je pokazala da je odanija nego bilo koja druga. Posećenost drugog dana festivala bila je značajno veća nego prvog dana festivala, dok je i atmosfera bila na značajno višem nivou.

satyricon-belgade-calling-2012-photo-marko-ristic

Satyricon na Belgrade Calling festivalu 2012. godine, photo Marko Ristić

Sa određenim izmenama, festival je najavljen za 18:15, dok nastup Satyricon-a počinje desetinu minuta kasnije. Na samom početku se osetio trenutak loše organizacije, jer su ljudi kasno počeli ulaziti, a nastup SATYRICON-a je već počeo. Cela situacija je delovala kao da Satyricon zapravo nije ni trebao nastupiti u tom terminu. Bilo kako bilo, nastup Satyricon-a smo otpratili po najvećoj vrućini sa uživanjem. Dobro navežbana svirka bila je najveći plus, dok za njih ne mogu reći da su “wow!” bend. Sasvim običan prosek. Bržim pesama umeli su pomeriti ljude u publici, dok su one “sporijeg” tempa zaista delovale nezapaženo. Satyr, iako prehlađen, odradio je sjajan posao. Vokalnim deonicama se zaista nije moglo ništa zameriti. Prisustvujući nekim drugim black metal nastupima, za vreme kojih je jeza prolazila mojim telom, rekla bih da je dotični nastup Satyricon-a bio sasvim uobičajan. Sa druge strane, ćaskajući sa Frost-om ispostavilo se da ljudi zaista fini i veoma druželjubivi.

paradise-lost-belgade-calling-2012-photo-marko-ristic

Paradise Lost na Belgrade Calling festivalu 2012. godine, photo Marko Ristić

Sledeći na binu izlaze PARADISE LOST. Nekoliko puta sam imala prilike gledati ih uživo, ali svega dva puta na otvorenim festivalima. Nažalost, oba puta preko dana! Odličan bend, ali oceniti atmosferu ne mogu jer je to i dalje jedna velika nula, najveća koju zamišljate ovog trenutka. Na njihovu sreću manjak kontakta sa publikom nadomeščuje njihova sjajna muzika. Ovu priliku su, svakako, iskoristili za promovisenja novog, “Tragic Idol”, albuma, koji nije nimalo loš ali ga, prosto, ljudi još uvek ne poznaju tako da su prisutni počeli uživati tek uz “Forever Failure”, “As I Die”, često neshvaćenu “Symbol of Life”, i naravno “Say Just Words”. Nažalost, “Say Just Words” je bila poslednja numera, što vam govori da im je nastup bio skraćen, kao što je cela postava bila pomerena, najverovatnije zbog nastupa Ozzy-a.

zakk-wylde-belgade-calling-2012-photo-marko-ristic

Zakk Wylde na Belgrade Calling festivalu 2012. godine, photo Marko Ristić

Usledio je i bend koji su svi željno iščekivali videti – BLACK LABEL SOCIETY. Zapravo, svi su iščekivali videti legendarnog Zakk Wylde-a. Da znate da nismo pogrešili – i jeste legendarni! Lošiji zvuk na početku, nadomestila je druga polovina koncerta koja je prošla u najboljem redu. O Zakk-ovom muzičkom i stvaralačkom umeću zaista nema poente razglabati. To je jednostavno Zakk! Muzički je odlično izneo svoj nastup sa pratećim bendom Black Label Society. Atmosfera je bila prosečna i delila se na one koji vole gitarski solo rad i one koji su očekivali nešto više od ove legende. Da li je trebalo očekivati više? Sumnjam, što je i kasnije potvrdio svojim nastupom sa Ozzy Osbourn-om. To je, jednostavno Zakk! Odličan gitarski rad, a bogme i vokalni zadovoljio je mnoge i verujem da je vrlo malo ostalo razočaranih u publici.

the-cult-belgade-calling-2012-photo-marko-ristic

The Cult na Belgrade Calling festivalu 2012. godine, photo Marko Ristić

 

ozzy-slash-belgade-calling-2012-photo-marko-ristic

Ozzy Osbourne i Slash na Belgrade Calling festivalu 2012. godine, photo Marko Ristić

Eto i THE CULT-a, legendarnog benda koji u svojo zemlji svira po relativno malim klubovima, a po Evropi po najcenjenijim festivalima. Realno, ovi Britanci nisu ni najmanje nepoznati beogradskoj publici. Kao i na prethodnim gostovanjima u našem gradu, The Cult je pružio odličan koncert, kakav i dolikuje. Vrlo energično, iskreno, prirodno i direktno obraćanje publici, kao podsetnik na vreme kada su bendovi zvučali drugačije, neposrednije, kada se između benda i publike nije stvarao jaz tehničke prirode, kada bendovi nisu poklanjali više pažnje vrsti distorzije od emocionalnog dodira sa publikom. Baš takav je ovaj nastup bio, te verujem da su mnogi koji nisu, baš kao i ja, neki fanovi The Cult, uživali u svakom minutu nastupa.

 

Nakon pauze od skoro pola sata, koliko je tehničarima trebalo da preurede binu i podese sve što je potrebno, sa zvučnika se čuje svojevrstan medley sastavljen od poznatih pesama Black Sabbath, kao i Ozzy-eve solo karijere. Video bimovi kroz slike, predstavljaju, ukratko, najvažnije momente iz karijere jednog od najvećih pevača svih vremena. Pred publiku izlazi OZZY i bend kreće da praši „Bark At The Moon“. Od prvih taktova je jasno da je ekipa savršeno uvežbana, da bend isijava ogromnu količinu energije koja pali publiku i jedinstveni Ozzy, ikona heavy metal muzike, bez koje bi kompletna scena, ona kakvu je danas znamo, izgledala drugačije. Prvi blok je bio posvećen pesmama iz solo opusa legenradnog Ozzy-a, tako da se ređaju „Mr.Crowley“, „I Don’t Know“ i „Shot in the Dark“. Raspoloženi Ozzy je zapaljenu publiku u nekoliko navrata ohladio sa mlazom pene i kofama sa vodom. Nakon nekoliko legendarnih numera, kao i solo tačaka u kojima su se publici predsatvili virtuozni Gus G. na gitari i Tommy Clufetos za bubnjevima, Ozzy najavljuje svoje goste i tada na binu izlazi Geezer Buttler, jedan od najvećih basista, član orginalne postave Black Sabbath, kao i Slash. Bend kreće da praši po legendardnim numerama Black Sabbath-a, tako da smo konačno čuli uživo mnoge numere sa ta dva prva albuma Black Sabbath, ona dva albuma koja su verovatno okrenula istorijski tok za muziku koju danas znamo i volimo. Koliko god primedbe da je Ozzy-jev glas u prilično lošem stanju, to ni u jednom momentu nije umanjilo doživljaj i energiju koja je kolala Ušćem, dok su Geezer, Slash, Gus G. i Zakk Wylde majstorski izvodili možda i najveće hitove BLACK SABBATH. Vrhunac večeri se može reći da je bilo izvođenje pesme „N.I.B.“ i „War Pigs“ koju je propratio i sjajan film na ekranima. Scenski efekti i pirotehnika nisu izostali, ali je akcenat, čini mi se, bio na odličnoj i iskrenoj svirci, kakva se danas, nažalost, sve manje može čuti.

 

Nakon odjave koncerte i skandiranja za bis, ekipa se vraća i sada u punom sastavu (dva basa, četiri gitare i bubanj) svira možda i najveći hit Black Sabbath-a svih vremena „Paranoid“. Nakon euforičnog nastupa, bend se klanja publici uz pirotehničke efekte i salvu koja označava nastup ove kolosalno velike ikone heavy metal muzike.

ozzy-belgade-calling-2012-photo-marko-ristic

Ozzy Osbourne na Belgrade Calling festivalu 2012. godine, photo Marko Ristić

*** POGLEDAJTE GALERIJU FOTOGRAFIJA SA NASTUPA OZZY & FRIENDS ***

Kako je Ozzy priveo svoj nastup kraju, tako su ljudi počeli razmeštati binu. Oko 40 minuta posle ponoći makedonski sastav SANATORIUM nije i dalje izlazio na binu. Kako smo otišli otprilike u to vreme, ostali smo neobavešteni da li su SANATORIUM uopšte svirali, mada je sve delovalo da se drugo veče festivala završilo, i to vrlo uspešno.

Piše Ana Lukić
Ovaj članak je prvo objavljen na Nocturne Magazine sajtu

Ostavite komentar

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.