IZDVAJAMO SPECIJAL

10 činjenica o prvom albumu benda RAMONES

Written by Marko Ristić

Iako diskografija benda RAMONES broji 14 studijskih albuma, jedan se uvek izdvajao. Naravno, to je prvi album ovog legendarnog benda iz Nju Jorka, kojim su zapalili sve pred sobom i uz legendarna „tri akorda“ uspeli da pomere sve mnogo više nego što su ostali radili sa dosta kompleksnijom muzikom. Iako ste ovih 29 minuta čuli verovatno bezbroj puta, možda niste znali neku od 10 činjenica o ovom albumu, a ako jeste, ispod se možete podsetiti nekih vrlo zanimljivih stvari.

Bend je za pred izdavanje albuma imao spremne pesme za tri albuma

Za Ramones nije bilo neobično da u legendarnom klubu CBGB odsviraju koncert za samo 20 minuta. Ako je pak bilo potrebno da se odsvira duži set, oni su bez problema ponovili svoj set iznova. U vreme kada su trebali ući u studio da snime svoj prvi album, imali su dovoljno pesama za čak tri albuma. „Tada smo već imali 30 ili 35 pesama kompletno spremno, a snimali smo ih hronološki kako smo ih i pravili. Nisamo želeli da sledeći album bude takav da prebiramo po onome što nam je ostalo od prvog, već smo snimili prvih 14 pesama“ priseća se Johnny.

Pesme su snimljene po redu kako su iz izvodili uživo

The Ramones su ime dobili tako što su uzeli ime koje je Paul McCartney koristio kao svoj pseudonim, ali to nije jedina stvar koju su „pozajmili“ od fantastične engleske četvorke. Kao što su i The Beatles uradili sa svojim debijem iz 1963. godine, koji je snimljen maratonskim live setom, a Ramones su svoj prvi album snimili uživo i to redom kako izvode numere na svojim koncertima.

ramones-in-studio-1976-photo-danny-fields

The Ramones u studiju 1976. godine, fotografija Danny Fields

Na kraju, bend je set koji je dobro uvežban na koncertima ponavljao u studiju 7 dana. Tri dana je snimana muzika, a četiri dana su snimani vokali. Taj patern su ponavljali i na sledeća dva albuma „Leave Home“ i „Rocket To Russia“. Producent Craig Leon je razmišljao da ploču napravi kao jednu traku, bez pauza između pesama.
„Snimiti energiju koju bend prenosi uživo je bilo nešto najbitnije“ rekao je Leon i dodao „Ali ako mislite da je to samo snimljeno bez ikakvog dodatnog rada, prevarićete se. Album ima više slojeva i iskoristili smo svu moguću tehniku tog vremena da učinimo da zvuči tako kako zvuči.“

Album je snimljen u istoj zgradi gde se nalazio Radio City Music Hall

Za 40 i kusur godina koliko postoje, zvuk benda The Ramones je predstavljao viziju Nju Jorka u svom najsirovijem obliku. Ali u stvarnosti, album je snimljen u istom zdanju gde se nalazio Radio City Music Hall, u to vreme vodeća turistička destinacija ovog grada. Plaza Studio, u kojem je snimljen njihov prvenac je bio smešten na sedmom spratu na adresi 55 West 50th Street, istoj lokaciji gde se nalazilo nešto što se slobodno može nazvati mestom sa najmanje punk dodira u tom vremenu.

„Blitzkrieg Bop“ je podjednako inspirisana bendovima Bay City Rollers i The Rolling Stones

Jedana od najboljih pesama koje otvaraju album (možda i ikada) svoju genezu ima u čistom pop zvuku. „Mislim da smo želeli da budemo „žvaka“ bend“, kaže Johnny kada se priča o ranom periodu benda The Ramones. „Sa jedne strane Bay City Rollers su postajali popularni. Samo što su izbacili „Saturday Night“ i mi smo seli i odlučili da moramo da napravimo nešto slično.“
Tommy Ramone se setio odlične stvari: „Želeli smo da napravimo nešto baš prepoznatljivo. Setio sam se kako Mick Jagger u numeru „Waling The Dog“ peva ‘Hi Ho’s Nipped Her Toes’ i to smo pretvorili u „Hey! Ho! Let’s Go!“. Ostalo je istorija.“

„Beat On The Brat“ je nastala od želje Joey Ramona da uradi upravo to

Iako su The Ramones imali taj sirovi stav, ne treba zaboraviti da je Joey Ramone došao iz imućnijeg dela grada (Forest Hills, Queens). Upravo taj konfor je inspirisao jednu od njegovih najanarhističnih pesama – „Beat On The Brat“
Joey se kasnije prisetio kako je napisao tekst za tu pesmu: „Živeo sam sa mamom i bratom u Forest Hill-u u vrlo pristojnom komšiluku. U tom kvartu su takođe živeli snobovi koji su imali užasno besnu decu koja su bila odvratna. Na igralištu su majke stajale okolo, a deca su trčala u krug, besna, bez ikakve discipline. Tip dece koju prosto želiš da ubiješ. Znate, „Beat On The Brat With A Baseball Bat“ je došlo samo od sebe.“

Producent Craig Leon je pevao prateće vokale na numeri „I Wanna Be Your Boyfriend“

Drugi singl sa ovog albuma je pogodio pop zvuk toliko dobro da su sami Bay City Rollers-i hteli da obrade tu numeru – ako je sudeći po tome šta kaže Dee Dee Ramone u svojim memoarima. Numera je sjajno izbalansirana pratećim vokalima koji podsećaju na grupu devojaka koje pevaju, ali to su uradili producent Craig Leon i Rob Freeman, koji je radio sa Craig-om. „Probali smo da to uradimo sa Dee Dee-jem, ali je on ispljuvao ceo mikrofon koliko je bio agresivan“ kroz smeh priča Craig Leon. „Posle mnogo mučenja, mi smo to uradili. Trebalo je da ispadne slatko i jeste.“
Brat Joey Ramone-a je takođe pevao prateće vokale na numerama „Blitzkrieg Bop“ i „Judy Is A Punk“, ali nigde na albumu ne piše da je on to radio. „Nismo hteli da bunimo ljude i objašnjavamo ko je u bendu, a ko ne“ rekao je Joey.

Johnny Ramone priznaje da je žurio kroz proces snimanja

Sire Records je za debi album benda izdvojila 6400 američkih dolara. Presmešno malo za 1976. godinu, pošto su se već tada izdvajale mislionske sume za izdavanje album. Snimanje je završeno za samo sedam dana.
Bend je plaćao studio po radnim satima i svaki minut se računao. „Žurili smo jer nismo želeli da plaćamo više od onoga što imamo“ napisao je Johnny Ramone u svojoj autobiografiji. „Kada me je inženjer pitao da li sam zadovoljan, ja sam govorio: ‘To je nešto najbolje što sam odsvirao i mislim da nema šanse da ponovim ikada to tako dobro’. Tako smo prošli ceo proces snimanja.“

Jedna od fotografija sa snimanja za omot albuma

Originalni koncept albuma je bio tribute legendarnim The Beatles

Još jedno odavanje počasti četvorci koju su činili John, Paul, George i Ringo bio je omot albuma koji je trebao biti inspirisan fotografijom koja se našla na omotu albuma „Meet The Beatles“. Sire Records su potrošili 2000 dolara za snimanje tih fotografija, ali se finalni rezultat nikome nije svideo, pa su morali da pronađu alternativu.
Malo pre toga su pozirali za Punk magazin, a fotografisala ih je Roberta Bayley koja ih je smestila uz zid od cigle blizu kluba CBGB. „Fotografija koja je završila na omotu albuma je jedna od onih gde sve bude kako treba“ priseća se ona. „Pokušaji pre i posle su jako slični, ali ne kao ovaj. Na ovoj fotografiji je sve izgledalo onako kako treba – kao The Ramones dodaje Roberta. Fotografija je već bila objavljena u magazinu Punk, ali su je ljudi iz Sire Records kupili za 125$, što je premalo za jednu od najprepoznatljivijih naslovnih strana ikada.

Johnny nije očekivao da će njegov srednji prst završiti na naslovnoj

Broj faktora koji čine taj omot tako bitnim je veliki, ali jedan od najvažnijih je to što je Johnny Ramone pokazao srednji prst na omotu tog albuma. „Nisam verovao da će ikome pasti na pamet da iskoristi baš tu fotografiju. Trudio sam se da bude jedva primetno, ali izgleda da je to nešto što se očekivalo od nas“ rekao je Johnny. Iako srećan što je baš ta fotografija završila na naslovnoj, Johnny nije bio srećan što veliki broj ljudi nije ni primetio taj detalj.

Album je postao zlatan – 38 godina kasnije

Album „The Ramones“ nije bio preveliki finansijski uspeh kada je izašao u parilu 1976. godine. Stigao je tek na 111. mesto Billboard liste sa prodatih 6000 primeraka u prvoj godini. Ali, reputacija ovog albuma je rasla iz godine u godinu, pa je na kraju dobio svoje mesto kao bitan deo istorije i u Kongresnoj biblioteci.
Tek u 21. veku, tačnije 30. aprila 2014. godine, samo par dana više od punih 38 godina od izdanja, album je proglašen „zlatnim“ od strane muzičke industrije u Americi jer je dostigao broj od pola miliona prodatih primeraka.

 

O autoru

Marko Ristić

Editor-in-Chief

Contact
marko@hardwiredmagazine.com